top of page

השפן הקטן שכח לסגור הדלת


"! השפן הקטן שכח לסגור הדלת, הצטנן המסכן וקיבל נזלת, אפצ'י "

: ) כולנו מכירים את התחושה הזו- שאנו עדיין לא ממש חולים- אבל מרגישים רע: הגוף כואב, הראש והנשימה כבדים, האפצ"ים כבר מגיעים בשרשרת, ויש לנו תחושת צמיגות בגוף וצורך

?( לא ממש אסתטי ) לירוק ליחה ולקנח את האף בקול תרועה רמה כולנו רגישים לקור, וכולנו רגישים לליחה. בייחוד בימי החורף הקרים ( אומנם לא תמיד ברור כאן אם זה חורף או אביב- אך בהחלט קר וגשום כאן לפעמים ). האנשים שקולם הוא עיסוקם ( זמרים-שחקנים-מורים ) - צריכים להזהר במיוחד שלא להתקרר כך, מכיוון שהליחה ( או הנזלת ) משפיעים באופן מיידי על הקול שלנו . מסתבר שעל פי הרפואה הסינית יש סוגים שונים של ליחה ( חמה וקרה ). אני אתמקד כרגע בליחה הקרה שהיא הליחה .שלרובנו יש, כשאנו מקוררים - ליחה חמה היא במצבים דלקתיים

?אז מה עושים ראשית, מורידים את כל המזונות שידועים כמעוררי ליחה:קמח לבן,מוצרי חיטה ( גם מלאה! ) , מוצרי חלב !!! ( סלין דיון סיפרה בראיון שהיא לא נוגעת במוצרי חלב כבר מגיל 20- כי רוצה לשמור על הקול שלה נקי ) , בוטנים ( למכורים שביננו -גם במבה :0 ), בננות, מיץ תפוזים, מלון, ופירות טרופיים.

יש להימנע מעודף מזון קר ונא, כדוגמת סלטים רבים. כאשר מחממים את האוכל, ניתן להסתפק בחימום קל, אידוי או הקפצה על מנת לשמר את המרכיבים שבמזון.

?אז מה כן אוכלים מזונות שידועים כסופחי ליחה : תפוחים ירוקים, בטטות, גריסי פנינה, אורז בסמאטי , ושיפון כמו כן ירקות מבושלים יכולים בהחלט לעזור. לגבי הקוואקר והאורז הדיעות חלוקות: יש אנשים שדווקא מגלים רגישות למזונות הללו- ולכן יעמיקו את הליחה ויש אנשים שקווקר ואורז יעשו דווקא עבודה מעולה בסילוק הליחה. אז איך תדעו האם אתם רגישים לנ"ל או לא? פשוט תנסו לאכול ותקשיבו לגוף שלכם - האם הוא מרגיש טוב יותר- או שלא .

פחמימות נוטות לייצר לחות, ולכן מומלץ להרבות בצריכת חלבון, בעיקר מהצומח, דוגמת עדשים, שעועית מאש, שעועית אזוקי, טופו וקינואה. אפשר לצרוך מעט חלבון מהחי, ולהעדיף דגים מהים הצפוני, עוף אורגני ומעט הודו.

כדאי להשתמש בתבלינים ארומטיים ומעט מחממים, כמו שום, ג'ינג'ר, הל, כמון, ציפורן ומוסקט. במקרים שבהם הליחה חמה ( הווה אומר - אתם כבר עם דלקת בגוף ואולי אף תזדקקו לאנטיביוטיקה) ,מומלץ שלא להשתמש בתבלינים הללו.

באשר לביגוד

גרביים חמים וצעיף לצוואר הם פריטי חובה לכל מי שקולו חשוב לו...

!אז שיהיה לכולנו חורף חמים , נעים, ונקי משיעולים ומליחה

שלכם, עופרי.

Recent Posts

Archive

Search By Tags

Follow Us

  • Facebook Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Classic
bottom of page